|
|
|
|
| | |
|
myntonas
2009 11 15 14:57
Bandžiau padėti susitvarkyti su savo mintimis. Klausimo esmė, ar kas nors pritaria tavo sprendimams. Aš pritariu, nes tu save geriausiai pažįsti, todėl tavo sprendimas tau vertingiausias O argumentai čia niekuo dėti.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
| | |
|
Mindaugas Buivydas
2009 11 16 14:57
Keli pastebėjimai permetus diskusiją: kūrybiniam procesui ir nuotraukų "gerumui" fotiko lygis (neliečiant optikos) įtakos neturi jokios. Na nebent, iš dalies, vienam iš "gerumo" parametrų - kokybei: mažesni ISO triukšmai kylant DSLRų gamoje į viršų, didesnis detalumas ir mažesni kokybės praradimai cropinant iš didesnių sensorių (ne tas pats, ar cropinti iš 21 MpX EOS 5D Mark II, ar iš 10 MpX EOS 1000D) etc. Bet čia menkniekiai, manau. Svarbiau ergonomika, ieškiklio dydis ir kt, kas lemia, kaip rašė Zoom, didesnį malonumą fotografuojant. Didesnis man irgi labiau patinka, kas yra viena iš to malonumo sudedamųjų: kokybės ir solidumo pojūtis, patogumas nusitverti, labiau apgalvota ergonomika. Tiesa, didesnis fotikas turi vieną rimtą minusą: pvz. gatvės reportažo atveju - kuo solidesnis kūnelis, tuo labiau nepatenkintos praeivių grimasos . Ir dar vienas labai rimtas, mano karčia praktika paremtas argumentas už semi pro ar pro kameras. Jis čia buvo minėtas, bet neakcentuotas. Aš užakcentuosiu. Korpuso tvirtumas. Kai vieną ypač audringą vakarą maniškis su visu trikoju taip tėškėsi į šaligatvį, pamaniau, kad manų košė fizikiniu požiūriu yra kietesnis kūnas negu dabar mano fotikas. Nes smūgio jėga galėjo prilygti kokiems 80 proc. mano visos jėgos, su kuria aš tą fotiką būčiau metęs į sieną. Ir ką gi? Praėjo pusantrų metų, baigėsi visos garantijos, su juo fotografuoju ir šiandien, retkarčiais juodu markeriu uždažydamas 1 cm įbrėžimą korpuse . Išgelbėjo magnio lydinio korpusas, į kurį dabar gaminamų DSLRų viduriai pradedami kišti tik nuo semi pro lygio. Įsivaizduoju, kas būtų likę iš kokio plastmasinio entry level 1000D ar D40 . Va nuo tos minutės, kai supratau, kad fotikas gyvas ir sveikas (nors tuo metu tai buvo neįtikėtina), galutinai įsitikinau, koks buvau teisus, kad nuo muilinių iš karto peršokau prie semi pro, praleisdamas entry level .
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Badas
2009 11 16 15:30
Bet kokio fotoaparato (ar objektyvo) keitima pradeciau klausimu: ko truksta dabar. Ka dziaugtumeisi gaves. Cia kiekvienas zmogus savaip pasakys: kazkam triuksmai svarbu, kazkam vaizdo ieskiklis, kazkas nori didesnio svorio, kazkas nori mazesnio svorio. Bet jeigu ir dabar neblogai, tai kam keisti.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
2009 11 16 17:12
Mindaugas Buivydas rašo: | Keli pastebėjimai permetus diskusiją: kūrybiniam procesui ir nuotraukų "gerumui" fotiko lygis (neliečiant optikos) įtakos neturi jokios. Na nebent, iš dalies, vienam iš "gerumo" parametrų - kokybei: mažesni ISO triukšmai kylant DSLRų gamoje į viršų, didesnis detalumas ir mažesni kokybės praradimai cropinant iš didesnių sensorių (ne tas pats, ar cropinti iš 21 MpX EOS 5D Mark II, ar iš 10 MpX EOS 1000D) etc. Bet čia menkniekiai, manau. Svarbiau ergonomika, ieškiklio dydis ir kt, kas lemia, kaip rašė Zoom, didesnį malonumą fotografuojant. Didesnis man irgi labiau patinka, kas yra viena iš to malonumo sudedamųjų: kokybės ir solidumo pojūtis, patogumas nusitverti, labiau apgalvota ergonomika. Tiesa, didesnis fotikas turi vieną rimtą minusą: pvz. gatvės reportažo atveju - kuo solidesnis kūnelis, tuo labiau nepatenkintos praeivių grimasos . Ir dar vienas labai rimtas, mano karčia praktika paremtas argumentas už semi pro ar pro kameras. Jis čia buvo minėtas, bet neakcentuotas. Aš užakcentuosiu. Korpuso tvirtumas. Kai vieną ypač audringą vakarą maniškis su visu trikoju taip tėškėsi į šaligatvį, pamaniau, kad manų košė fizikiniu požiūriu yra kietesnis kūnas negu dabar mano fotikas. Nes smūgio jėga galėjo prilygti kokiems 80 proc. mano visos jėgos, su kuria aš tą fotiką būčiau metęs į sieną. Ir ką gi? Praėjo pusantrų metų, baigėsi visos garantijos, su juo fotografuoju ir šiandien, retkarčiais juodu markeriu uždažydamas 1 cm įbrėžimą korpuse . Išgelbėjo magnio lydinio korpusas, į kurį dabar gaminamų DSLRų viduriai pradedami kišti tik nuo semi pro lygio. Įsivaizduoju, kas būtų likę iš kokio plastmasinio entry level 1000D ar D40 . Va nuo tos minutės, kai supratau, kad fotikas gyvas ir sveikas (nors tuo metu tai buvo neįtikėtina), galutinai įsitikinau, koks buvau teisus, kad nuo muilinių iš karto peršokau prie semi pro, praleisdamas entry level . |
Cia tik taip, sukele minciu - visiskai nieko asmenisko.
1. Jei noredamas gauti "kazka geresnio", zmogus yra priverstas fotografijas taip cropinti, kad darosi aktualus kokybes praradimas, tai jau yra to fotografuojancio problema, nes reiskia fotografavimo metu nemato kompozicijos, nejaucia kadro, fotkina aklai, ir tik veliau ziuri ka galima is to dar "istraukti". Toks dar nera vertas fotografo vardo, bet zinoma vertas pro klases fotoaparato:). Zinoma yra situaciju, kada gali buti priverstas stipriai kadruoti kompo ekrane, bet tikram fotografui tai turi buti tik itin retos isimtys. Kiekvienas tikras fotografas dar vaikysteje pradeda mokytis, kaip pilnai isnaudoti savo 3:2, 4:3, 6:6... kadra jau fotografavimo metu - pries spaudziant ta stebuklinga fotoaparato mygtuka. Rimtos foto agenturos net nenori, ar is viso neleidzia kvadratiniu kadru darytu su 3:2 dslr.
2. Jei dabartiniai entry level dslr, net ir su komplektuojama optika, ir fotkinant RAW formatu neduoda pakankamo vaizdo techninio detalumo, kad perteikti savo, kaip fotografo, ideja, fotografini sumanima ar siaip vaizda - tai irgi labai itartina, ar zmogus is viso turi supratima, kaip naudotis fotoaparatu. Na zinoma, auksti ISO tai nenugincijimas geris tu full frameriu, bet jie, siai dienai, net ne semi pro, o pro kategorijoje.
3. Lengvesnis fotikas su metalo lydinio karkasu ir su aukstos kokybes plastiko korpusu yra gerokai lengvesnis uz ta kur su pilnai metalo lydinio korpusu, ir todel krisdamas patiria zymiai mazesni sutrenkima, o tuo paciu ir visos elektronines mikroschemos ir vidines tvirtinancios detales maziau sutrenkiamos. Plastikinis korpusas dar ir siek tiek amortizuoja, todel dar labiau sumazina smugi vidinem detalem. Mano pacio plastikinis aparatas irgi yra krites ir viskas veikia puikiausiai. Internetas pilnas atveju, kaip plastikinio korpuso aparatai ziauriai krito ir nieko. Siaip, krentant fotikam dazniausiai kencia objektyvai, o ne aparato korpusai, todel cia, kuo didesnis svoris kris, tuo objektyvui... Ne karta su savo plastikiniu ir nuo vandens neapsaugotu aparatu fotkinau per gan stipru lietu - irgi nieko, noriu pasakyt visiskai nieko neatsitiko. Tuo tarpu zinau fotografa kurio semi pro d200 nors ir stipriai krito, nieko neatsitiko, bet likusi laika buvo pazymetas korpuso ilenkimu, nes metalo lydinys linksta, o tuo tarpu plastikas spyruokliuoja:)).
Taip, kad cia nera absoliucios tiesos. Tuo tarpu tikri fotografai apie fotoaparatus nekalba, daznai fotoaparatai ir objektyvai, tarp tikru fotografu, yra net tabu tema. Taciau jie labai mielai diskutuoja apie fotografijos krepsius, batus... kurie is tikruju, profui, yra gerokai svarbiau nei fototechnika, kuria jie ir taip turi ir moka ja naudotis. Zymus fotografas David Hurn paprasytas duoti patarima jauniem fotografam pasake: "Jei tapsi fotografu, isigyk gerus batus, nes teks labai daug nueiti". Cia tik lyrinis nukrypimas.
Paskutinį kartą redagavo , 2009 11 16 18:37 . Redaguota 1 kartą
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Romas Kanapeckas
2009 11 16 17:26
"Jei tapsi fotografu, isigyk gerus batus, nes teks labai daug nueiti" - gerai cia!!!
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Mindaugas Buivydas
2009 11 16 19:16
Shutter, neblogų minčių pažėrei, tik kai kur neteisingai interpretuoji. Aš rašiau apie objektyvius techninius parametrus (sensorius nelygu sensoriui, cropas nelygu cropui atveju). Rimčiausios fototechnikos apžvalgų svetainės savo recenzijose pateikia šimtaprocentinius cropus, lygindamos vieno ar kito sensoriaus teikiamą detalumą. Kai kur net ne visai korektiškai, lygindamos pvz panašios klasės 12 Mpx D700 ir 21 Mpx 5D Mark II. Pure technicality ir viskas. Nes apie tai ir tema. O dėl piktybinio ir nemokšiško cropo naudojimo tikrai nedrįstu ginčytis ir esu už tai, kad naudoti jį tik kraštutiniais atvejais. Beje, taip pat rašiau, kad čia marginaliniai dalykai ir į juos net neverta dėmesio kreipti. Ir sakyk tada, jei, remiantis tavo išaiškinimu, plastmasiniai fotikai skyla sunkiau ir prasčiau, negu magnesium alloy, kokio velnio tada gamintojai (brangesniu) metalo lydiniu aprengia brangesnius savo produktus?
P.S. Apie fotikus man taip pat nelabai kalbėti patinka, geriau apie fotografiją ir kūrybą.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
2009 11 16 20:27
Mindaugas Buivydas rašo: | Shutter, neblogų minčių pažėrei, tik kai kur neteisingai interpretuoji. Aš rašiau apie objektyvius techninius parametrus (sensorius nelygu sensoriui, cropas nelygu cropui atveju). Rimčiausios fototechnikos apžvalgų svetainės savo recenzijose pateikia šimtaprocentinius cropus, lygindamos vieno ar kito sensoriaus teikiamą detalumą. Kai kur net ne visai korektiškai, lygindamos pvz panašios klasės 12 Mpx D700 ir 21 Mpx 5D Mark II. Pure technicality ir viskas. Nes apie tai ir tema. O dėl piktybinio ir nemokšiško cropo naudojimo tikrai nedrįstu ginčytis ir esu už tai, kad naudoti jį tik kraštutiniais atvejais. Beje, taip pat rašiau, kad čia marginaliniai dalykai ir į juos net neverta dėmesio kreipti. Ir sakyk tada, jei, remiantis tavo išaiškinimu, plastmasiniai fotikai skyla sunkiau ir prasčiau, negu magnesium alloy, kokio velnio tada gamintojai (brangesniu) metalo lydiniu aprengia brangesnius savo produktus?
P.S. Apie fotikus man taip pat nelabai kalbėti patinka, geriau apie fotografiją ir kūrybą. |
Reiktu klausti gamintoju, kodel jie naudoja butent magnezijos lydinio kurpusus, nors man tai nelabai idomu. Tuo tarpu plastiko korpusai ne tokie jau prasti ir silpni, ir netgi turi savo privalumu. Paskutiniu dvylikos metu laikotarpyje turejau tris aparatus su plastiko korpusais, kurie jau spejo praeiti ne viena isbandyma, ir nei skilo, nei istirpo:)) - visi veikia puikiai. Noriu tik pasakyti, kad nereiktu uzsiciklinti ant tu brangiu fotiku, kai tuo tarpu tie pigus turi pakankama technini potenciala. Zinoma, jei zmogus be fotografiju kurimo nori patenkinti dar kai ka... tada... Nesu pries pazangiausia fototechnika ir inzinerijos pasiekimus, bet tik jauciu antipatija tiem fototechnikos snobam. Teko kazkur atsitiktinai perskaityti, kaip vienas megejas snobas su pro fotiku sake, kad pamates kita zmogu fotografuojanti su pradinio lygio aparatu, net nepradetu su juo kalbeti... pfu! slykstu
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Hermis Preikštas
2009 11 16 22:31
Ačiū Mindaugui, Badui ir Shutter'iui, kad palaikot man taip mielą diskusiją . Dėl korpuso tvirtumo tai aš irgi abejočiau, be to aš įpratęs tokius daiktus saugoti ir iš anksto apsidrausti, kad ko neįvyktų.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
hideo
2009 11 17 0:39
Shutter rašo: | Ne vienus metus talpines savo foto ivairiose internetinese erdvese, ir visada turejes savo auditorija , supratau, kad internetines fotografijos filosofija priestarauja mano paties fotografijos suvokimui, ir buti dalyviu tuose marguose ir gigantiskuose internetines fotografijos srautuose man jau visiskai neaktualu... |
o forumiukuose su tais gigantiskos internetines bendruomenes dalyviais pliektis vaikiskai nuobodziom temom jau aktualu?
siaip tai is esmes tai teisybe - fotikas yra tik irankis fotografijom daryt. na tarkim kaip reples ar plaktukas
ale ir irankiam poreikiai skirtingi - tarkim jei man reik i siena ikalt vini paveikslui, nuzygiuosiu i senukus ir nusipirksiu pati pigiausia uz pora litu (nors pasipainiojes vadybinikas butinai pabandys pasiulyt "ne kinietiska, optimalu namu poreikiam" modeli uz keliasdestimt lt), nes man jo prireiks karta i puse metu
tuo tarpu koks stalius ar dailide, kur kasdien per diena ikala simtus viniu, toki plaktuka prakeiktu ir ismestu po pusdienio maximum - prades smukinet, prisivarys raksciu, atmus ranka, o jei dar koki vini reiks istraukt tai visai nekas
tas pats ir su foto - nors vienodai vertinga meniniu poziuriu fotografija galima padaryt bet kokiomis priemonemis, visgi yra profesiju ar specializaciju - kad ir gyvunu, sporto ar karo fotografija - galu gale ta pati tautine vestuvininkyste - kur technika tiesiogiai itakoja darbo rezultatus.
aisku galima ir su pinholu olimpini 100m begima fotografuot, bet sencacingo momento kai favoritas suklumpa ar outsaideris pirmasis kerta finiso linija turbut nepagausi
metalo ar magnio korpusas vienareiksmiskai tvritesnis - deja negriztamai jau dingo tie laikai, kai aparatus/objektyvus tikrai tvirtus darydavo aisku viskam yra riba, kur jau tikrai sudush, tiek kad metalinis objektyvas ar body atlaikys didesnes apkrovas nei plastmase
apie otikos skirtumus geriau ir nepradekim kalbet net
o kas del tamstos pareiskimo apie FF - tai geran naudota FF aparata galima nupirkt ne ka brangiau nei placiai isreklamuota "advanced amateur" megejui - reik tik marketingo pinklem ir pirktiniams straipsniams nepasiduot
apie 'tikrus' fotografus - tai
siek tiek teisybes yra, bet vel su tam tikrom islygom
beje, cia tiktu vel zvilgelt i pirma atsakymo pastraipa
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Kęstutis Šimatonis
2009 11 17 1:04
manau, kad aukštesnio lygio kameros gražiau dirba su spalvomis ir sukuria geresnės kokybės nuotraukas.
Bet pereinant nuo žemesnio lygio prie aukštesnio lygio aparato galimas pradinis nusivylimas, kad
jis neva prasčiau dirba nei senesnis, kol vartototojas neapsiginkluoja kantrybe, neperskaito viso "manualo"
nuosekliai, neišbando visų reikiamų rėžimų bei nustatymų. Viena aišku - kaina kyla neproporcingai greičiau
nei kokybė - už nedidelį papildomą kokybės šuolį tenka sumokėti gerokai didesnius pinigus.
Perėjau keletą Canon veidrodinių ir patvirtinu, kad kiekvieną kartą nenusivyliau.
Čia tikriausiai reikia vadovautis principu - jei tau to reikia, ir tu gali tai sau leisti -
tai kodėl gi ne, bet gera technika dar tik galimos sėkmės pradžia. Jei nesusitvarkai su
Golfu, tai kam tada tau Porche Carrera
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
2009 11 17 1:17
hideo rašo: | Shutter rašo: | Ne vienus metus talpines savo foto ivairiose internetinese erdvese, ir visada turejes savo auditorija , supratau, kad internetines fotografijos filosofija priestarauja mano paties fotografijos suvokimui, ir buti dalyviu tuose marguose ir gigantiskuose internetines fotografijos srautuose man jau visiskai neaktualu... |
o forumiukuose su tais gigantiskos internetines bendruomenes dalyviais pliektis vaikiskai nuobodziom temom jau aktualu?
siaip tai is esmes tai teisybe - fotikas yra tik irankis fotografijom daryt. na tarkim kaip reples ar plaktukas
ale ir irankiam poreikiai skirtingi - tarkim jei man reik i siena ikalt vini paveikslui, nuzygiuosiu i senukus ir nusipirksiu pati pigiausia uz pora litu (nors pasipainiojes vadybinikas butinai pabandys pasiulyt "ne kinietiska, optimalu namu poreikiam" modeli uz keliasdestimt lt), nes man jo prireiks karta i puse metu
tuo tarpu koks stalius ar dailide, kur kasdien per diena ikala simtus viniu, toki plaktuka prakeiktu ir ismestu po pusdienio maximum - prades smukinet, prisivarys raksciu, atmus ranka, o jei dar koki vini reiks istraukt tai visai nekas
tas pats ir su foto - nors vienodai vertinga meniniu poziuriu fotografija galima padaryt bet kokiomis priemonemis, visgi yra profesiju ar specializaciju - kad ir gyvunu, sporto ar karo fotografija - galu gale ta pati tautine vestuvininkyste - kur technika tiesiogiai itakoja darbo rezultatus.
aisku galima ir su pinholu olimpini 100m begima fotografuot, bet sencacingo momento kai favoritas suklumpa ar outsaideris pirmasis kerta finiso linija turbut nepagausi |
Aktualu, nes tikiu, kad ir mano mintys jaunimui gali sukelti minciu. Tada prades patys daugiau dometis, bent kiek placiau supras fotografija, o ne tik galvos, kad fotografija tai yra geras fotoaparatas ir viskas - ka jau senokai pastebejau pabendraves su kai kurias fotomegejais, ir deja, "profesionalais" taip pat. Tokiu budu, galutiniame rezultate visi mes islosime, nes bus ne tik idomiau pasikalbeti su kolegomis, bet ir pacios megeju fotografijos lygis kils. Kol kas nemanau, kad cia yra tokiu, kurie galetu ka nors rimciau apie fotografija pakalbeti ne "vaikiskai nuobodziom" temom, reiks kada pabandyti pradeti kokia tema, bet jei iki siol nieks nepradejo... Keista, kad lyg ir bandai man ikasti:), bet pats pradedi destyti savo nuomone ta pacia "vaikiskai nuobodzia" tema . Beje, skaityk mano auksciau issakytas mintis, nuo pradziu, tada puses tavo rasymo nereikes. Ir nemaisyk pacios fotografines kurybos su minciu apie fotoaparatus ir ju savininkus rasymu - tai dvi skirtingos medijos ir ju publikavimo vietos yra visiskai skirtingos.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Hermis Preikštas
2009 11 21 21:57
kanadgi vakar, ty. penktadienį, niekas man nepaskambino (tel nurodžiau), darau išvadą, kad išgerti su manim nesinori. Bet tai ir nėr blogai , kam griaut savaitgalį dėl kažkokio fotomaniako su jo neįsprendžiamais klausimais.
Ačiū visiems, užsikabinusiems ant mano "kabliuko". Bet, patikėkit, tikrai buvau ne juokais susirūpinęs savo technikos prestižu. Dabar viskas stojo į pradines vėžes. Niekas man taip ir neįrodė aukštesnio lygio body pranašumo. Dirbsim toliau su tuo ką turim
Dar kartą ačiū visiem kolegom !
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Adomas Svirskas
2009 11 22 2:05
Hermis Preikštas rašo: | kanadgi vakar, ty. penktadienį, niekas man nepaskambino (tel nurodžiau), darau išvadą, kad išgerti su manim nesinori. Bet tai ir nėr blogai , kam griaut savaitgalį dėl kažkokio fotomaniako su jo neįsprendžiamais klausimais.
Ačiū visiems, užsikabinusiems ant mano "kabliuko". Bet, patikėkit, tikrai buvau ne juokais susirūpinęs savo technikos prestižu. Dabar viskas stojo į pradines vėžes. Niekas man taip ir neįrodė aukštesnio lygio body pranašumo. Dirbsim toliau su tuo ką turim
Dar kartą ačiū visiem kolegom ! |
Pralinksminai, Hermi Kai busiu LT, pasistengsiu tave rasti ir aplaistyti Nikonus koku vynu ar pan, jei nepasididziuosi
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
Puslapiai: 1 2 3 4 5 6
|
Reikia prisijungti norint parašyti atsakymą
|
|
|
|
|
|
|
| | |
|